دیدار فرزند ارشد و نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی فیاض (مد ظله) حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمود فیاض از مجموعه بین المللی قرآنی آنلاین امام مبین.
در این دیدار که اساتید خواهر و برادر مجموعه امام مبین حضور داشتند، ابتدا آیاتی از کلام االله مجید توسط استاد علی محمد سروری تلاوت گردید. سپس حضرت حجت الاسلام و المسلمین سید داود حیدری ریاست محترم مجموعه آموزشی آنلاین امام مبین ضمن سپاس و تقدیر از تشریف آوری نماینده تام الاختیار مرجع عالیقدر و عرض خیر مقدم به محضر ایشان، به ارائه گزارشی کوتاه از فعالیت های مجموعه بین المللی قرآنی آنلاین امام مبین پرداخته و فرمودند: این مجموعه آموزشی با بهره مندی از اساتید مجرّب، شایسته و زبان دان آقا و خانم، مشغول تدریس دوره های اسلامی و قرآنی بصورت آنلاین است. همچنین بخش مدرسه عالی آنلاین امام مبین نیز در این اواخر فعالیت آموزشی و پژوهشی خود را آغاز کرده است. مجموعه امام مبین از استودیوی مجهز با تمامی امکانات به روز برخوردار است. در بخش مضامین آموزشی، محور تدریس ها قرآن و معارف اهلبیت علیهم السلام است اما به احکام فقهی، مسائل اعتقادی، رفع شبهات، بالخصوص شبهات مرتبط با مرجعیت نیز پاسخ داده می شود.
-سپس فیلمی کوتاه از فعالیتهای مدرسه عالی و موسسه بین المللی قرآنی امام مبین برای حاضرین نمایش داده شد.
-در بخش سوم، حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمود فیاض به ایراد سخنرانی پرداختند. ایشان یادآور شدند: مسلمانان و مومنانی که در مغرب زمین زندگی می کنند واقعا نگران آینده دینی و فرهنگی فرزندانشان هستند زیرا آنها با فرهنگ و زبان مادری شان آشنایی کمی دارند یا اصلا با زبان مادری خود بیگانه شده اند. مبلغینی  که از ایران یا سایر کشورها دعوت می شوند، از شرایط و اوضاع آنجا اطلاع کامل ندارند لهذا مطالبی را بیان می کنند که خیلی برای آنها مفید و مبتلابه نیست و اینجاست که اهمیت کار و فعالیت های شما که از طریق فضای مجازی به تبیین و تبلیغ قرآن و معارف دینی برای نسل جدید می پردازید، بر جسته می شود.

بنابراین بسیار خوشحال هستیم که این مجموعه بزرگ در این جا به این نیازهای اساسی و فرهنگی مومنان توجه نموده و در این زمینه فعال است. لهذا پیشنهاد می کنم آیات و مطالبی از قرآن را انتخاب کنید که می دانید برای بچه های ساکن غرب کاملا مفید و سودمند است. همین طور در کنار تدریس به بچه ها، به والدین شان نیز تذکر دهید که وضعیت اسفبار شیعیان افغانستان را فراموش نکرده و در حد توان و وسع خودشان مساعدت نمایند.
-در بخش دیگر این مراسم، ریاست محترم و معاونت آموزش موسسه بین المللی قرآنی آنلاین امام مبین از اساتید برگزیده و منتخب موسسه با اعطای لوح و جوایز نقدی، تقدیر کردند. اساتید برگزیده برادر:استاد علی محمد سروری، استاد سید عبدالله حسینی، اساتید برگزیده خواهر: سرکار خانم اخلاقی، سرکار خانم استاد عالمی و سرکار خانم دکتر احمدی.
-بخش پایانی این دیدار بازدید از طبقه های مختلف ساختمان و افتتاح استودیو به دست مبارک حضرت حجت الاسلام و المسلمین شیخ محمود فیاض بود.

 

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *